39 500 beérkezett válaszból közel 600 érkezett Tőletek, amikor a háztartási nagygépek (mosógép, mosogatógép, szárítógép és kombinált hűtőszekrény) megbízhatóságára és a márkákkal való elégedettségre voltunk kíváncsiak. Sorozatunk negyedik, záró részében a szárítógépekről kapott eredményeket hozzuk el.
A válaszadó országokban a kitöltők 40%-a rendelkezik jelenleg szárítógéppel. Ez az arány hazánkban a legalacsonyabb, 25,4%, míg Hollandiában a legmagasabb, minden egyes válaszadónak van otthon szárítógépe.
Nálunk a népszerűségi listán első az Electrolux, második a Bosch, harmadik helyen pedig az LG áll. Az összesített sorrend pedig: 1. Bosch (17,1%), 2. Miele (16,7%), 3. AEG (15,4%).
Hasonlóan a többi nagygéphez, a vásárlók a szárítógépeket leginkább újan vették (európai átlagban 95% felett, nálunk közel 90%). Itthon a 251 – 500 eurós árkategóriába tartozó készülékeket választották leggyakrabban (54,5%). A legnépszerűbb a szabadonálló kivitel – minden országban 90% feletti aránnyal.
A használat gyakoriságában nagyon megoszló eredmények születtek. Nálunk a legtöbb válasz (17,1%) a heti négy használatra érkezett, míg a többi országban leginkább heti 2-3 alkalommal szárítják gépben a ruhákat.
Milyen meghibásodásokat tapasztaltak a felhasználók?
Kiszámoltuk az egyes márkák megbízhatósági indexét:
Mennyire elégedettek a fogyasztók a választott szárítógéppel?
Mik voltak a korábbi készülékek cseréjének főbb okai?
Európai szinten a válaszadók egyetértettek abban, hogy elsősorban azért cserélték le korábbi gépüket, mert elromlott, a javíttatása pedig túl drága lett volna (20,7%). Összességében valamilyen meghibásodásból adódóan (akár kisebb, javítható hibából, akár teljesítményt érintő hiba miatt) a válaszadók 64,5%-a döntött a csere mellett.
Mennyi ideig használták a korábbi készülékeket?
Átlagban majdnem 11,5 évig használták a korábbi készülékeket.
Érdekesség, hogy a megjavíttatási hajlandóság a mosógépekhez, mosogatógépekhez és kombinált hűtőszekrényekhez képest – nagyobb mértékű meghibásodás esetében – pozitívabban alakult a szárítógépeknél a magyar kitöltők körében. A Tudatos Vásárlók tagjai kisebb meghibásodás esetében biztosan (71,1%), közepes probléma esetében valószínűleg (52,1%) foglalkoznának a problémával. 31,6% nagyobb hiba esetében is valószínűleg javíttatná a készülékét. A tendencia nagyjából megegyezik az európai átlagválaszokkal: kis és közepes hiba esetén leginkább javíttatnának a válaszadók, nagyobb probléma esetén viszont többen hajlanak a nemleges válasz felé.
Elvesztél a kínálatban? Nézd meg szárítógép tesztünket!



