VÉLEMÉNYEK HELYETT TÉNYEK

Biciklis utánfutók

Találd meg a számodra legjobb biciklis utánfutót! VIP termékteszt csak Szupertagok számára!

Biciklis utánfutók

A Tudatos Vásárlók Egyesülete az International Consumer Research and Testing (ICRT) nemzetközi szervezet tagja. Együttműködésünk részeként egy olyan teszt összefoglalóját közöljük, amelyet német partnerünk – a Stiftung Warentest – 2024 tavaszán tesztelt és a cseh dTest 2025 márciusában publikált. A tíz tesztelt utánfutó hazai boltokban, webshopokban illetve külföldi online piactéren is elérhető.

Miket vizsgáltunk a kerékpáros utánfutók esetében?

Tesztünkben megtalálod a választ.

Tesztünkben 5 márka 10 kerékpáros utánfutója szerepel – 7 kétszemélyes és 3 egyszemélyes – minden termékadatlapon részletes laboreredményekkel. A laboratóriumban elvégzett tesztek elsődleges célja az utánfutók gyakorlati használatának és használhatóságának meghatározása volt. Ezen kívül szintén szakértők segítségével történt az utánfutók kényelmének, biztonságának és tartósságának, illetve a káros vegyi anyagtartamának értékelése.

Összesen 26 szempont szerint teszteltünk és 15 technikai paramétert mértünk meg és gyűjtöttünk össze a termékekről, melyek alapján össze tudod hasonlítani őket, illetve számos szűrési lehetőséget találsz a tesztünkben, hogy ki tudd választani a neked legjobbat!

Mennyibe kerül egy "jó" utánfutó?

Az ár önmagában nem garancia a jobb minőségre.

A tesztelt termékek átlagára 180 000 és 436 000 Ft között mozog a teszt publikálásakor.

Örök tanulságnak mutatkozik, hogy nem javasolt csak ár alapján választani, sőt az sem igaz minden esetben, hogy az együléses utánfutók olcsóbbak lennének kétüléses társaiknál. Akármennyit is szánunk vásárlásra, mindenképpen érdemes utánajárnunk, hogy az egyes termékeknek melyek az erősségei és melyek a gyengeségei. Ebben segítenek a terméktesztek.

Már csak pár kattintás, és kiderül, melyik a számodra legjobb biciklis utánfutó!

Legyél Szupertagunk, hogy hozzáférj ehhez a VIP teszthez

A legjobb és legrosszabb biciklis utánfutók a tesztből

Ebben a cikkben összefoglaljuk neked a teszt eredményeit a legfontosabb szempontok szerint.

0%

A leggyengébben teljesítő termék eredménye

18%

A legjobban teljesítő termék eredménye

8%

Teszteredmények átlaga

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

A biciklis utánfutók termékteszt eredménye

 
 
 
 
 
 
Termékek összehasonlítása

A termékképek melletti + ikonra kattintva hasonlíthatsz össze max 3 modellt.

Az összehasonlításhoz jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

A rendezéshez jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Sorba rendezés

TESZTELT TERMÉKEK
Találatok száma:
Kidgoo 2 Fidlock Edition
kétüléses
Ár: 380 000 Ft

A termék átlagára a termékfeltöltés időpontjában.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

  • Gyakorlati használat

    Értékelték az utánfutóval való biciklizést, a fékezést és a használatot babakocsiként. A teszteredmény 35%-át adja.

  • Használhatóság

    Megmutatja, hogy mennyire egyértelmű a használati útmutató, mennyire egyszerű összeszerelni, csatlakoztatni, belepakolni, összecsukni, szállítani, babakocsivá alakítani és babakocsiként használni. Az összeredmény 30%-át adja.

  • Kényelem

    Megmutatja, hogy mennyire kényelmes a gyerekek számára az utánfutóban utazni. Vizsgálták, hogy az ülés mennyire kényelmes (pl. háttámla, páránzás, dőlésszög), a légáramlást, az eső, illetve nap elleni védelmet. A teszteredmény 20%-át adja.

  • Biztonság és tartósság

    Vizsgálták a láthatóságot, a biztonsági övrendszert, a fejtér nagyságát, az akadályokon való áthaladást, a borulásbiztonságot, a váz és vonórúd erősségét, az éleket és becsípődést okozó részeket. A babakocsiként való használat során is értékelték a biztonságot és a tartósságot. A teszteredmény 10%-át adja.

  • Nemkívánatos vegyi anyagok

    Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagrészeket, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, klórozott paraffinok, valamint polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) tekintetében.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Cocoon
kétüléses
Ár: 300 000 Ft

A termék átlagára a termékfeltöltés időpontjában.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

  • Gyakorlati használat

    Értékelték az utánfutóval való biciklizést, a fékezést és a használatot babakocsiként. A teszteredmény 35%-át adja.

  • Használhatóság

    Megmutatja, hogy mennyire egyértelmű a használati útmutató, mennyire egyszerű összeszerelni, csatlakoztatni, belepakolni, összecsukni, szállítani, babakocsivá alakítani és babakocsiként használni. Az összeredmény 30%-át adja.

  • Kényelem

    Megmutatja, hogy mennyire kényelmes a gyerekek számára az utánfutóban utazni. Vizsgálták, hogy az ülés mennyire kényelmes (pl. háttámla, páránzás, dőlésszög), a légáramlást, az eső, illetve nap elleni védelmet. A teszteredmény 20%-át adja.

  • Biztonság és tartósság

    Vizsgálták a láthatóságot, a biztonsági övrendszert, a fejtér nagyságát, az akadályokon való áthaladást, a borulásbiztonságot, a váz és vonórúd erősségét, az éleket és becsípődést okozó részeket. A babakocsiként való használat során is értékelték a biztonságot és a tartósságot. A teszteredmény 10%-át adja.

  • Nemkívánatos vegyi anyagok

    Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagrészeket, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, klórozott paraffinok, valamint polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) tekintetében.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Traveller
kétüléses
Ár: 207 000 Ft

A termék átlagára a termékfeltöltés időpontjában.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

  • Gyakorlati használat

    Értékelték az utánfutóval való biciklizést, a fékezést és a használatot babakocsiként. A teszteredmény 35%-át adja.

  • Használhatóság

    Megmutatja, hogy mennyire egyértelmű a használati útmutató, mennyire egyszerű összeszerelni, csatlakoztatni, belepakolni, összecsukni, szállítani, babakocsivá alakítani és babakocsiként használni. Az összeredmény 30%-át adja.

  • Kényelem

    Megmutatja, hogy mennyire kényelmes a gyerekek számára az utánfutóban utazni. Vizsgálták, hogy az ülés mennyire kényelmes (pl. háttámla, páránzás, dőlésszög), a légáramlást, az eső, illetve nap elleni védelmet. A teszteredmény 20%-át adja.

  • Biztonság és tartósság

    Vizsgálták a láthatóságot, a biztonsági övrendszert, a fejtér nagyságát, az akadályokon való áthaladást, a borulásbiztonságot, a váz és vonórúd erősségét, az éleket és becsípődést okozó részeket. A babakocsiként való használat során is értékelték a biztonságot és a tartósságot. A teszteredmény 10%-át adja.

  • Nemkívánatos vegyi anyagok

    Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagrészeket, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, klórozott paraffinok, valamint polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) tekintetében.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Dryk Duo
kétüléses
Ár: 180 000 Ft

A termék átlagára a termékfeltöltés időpontjában.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

  • Gyakorlati használat

    Értékelték az utánfutóval való biciklizést, a fékezést és a használatot babakocsiként. A teszteredmény 35%-át adja.

  • Használhatóság

    Megmutatja, hogy mennyire egyértelmű a használati útmutató, mennyire egyszerű összeszerelni, csatlakoztatni, belepakolni, összecsukni, szállítani, babakocsivá alakítani és babakocsiként használni. Az összeredmény 30%-át adja.

  • Kényelem

    Megmutatja, hogy mennyire kényelmes a gyerekek számára az utánfutóban utazni. Vizsgálták, hogy az ülés mennyire kényelmes (pl. háttámla, páránzás, dőlésszög), a légáramlást, az eső, illetve nap elleni védelmet. A teszteredmény 20%-át adja.

  • Biztonság és tartósság

    Vizsgálták a láthatóságot, a biztonsági övrendszert, a fejtér nagyságát, az akadályokon való áthaladást, a borulásbiztonságot, a váz és vonórúd erősségét, az éleket és becsípődést okozó részeket. A babakocsiként való használat során is értékelték a biztonságot és a tartósságot. A teszteredmény 10%-át adja.

  • Nemkívánatos vegyi anyagok

    Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagrészeket, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, klórozott paraffinok, valamint polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) tekintetében.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Chariot Cab2
kétüléses
Ár: 436 000 Ft

A termék átlagára a termékfeltöltés időpontjában.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

  • Gyakorlati használat

    Értékelték az utánfutóval való biciklizést, a fékezést és a használatot babakocsiként. A teszteredmény 35%-át adja.

  • Használhatóság

    Megmutatja, hogy mennyire egyértelmű a használati útmutató, mennyire egyszerű összeszerelni, csatlakoztatni, belepakolni, összecsukni, szállítani, babakocsivá alakítani és babakocsiként használni. Az összeredmény 30%-át adja.

  • Kényelem

    Megmutatja, hogy mennyire kényelmes a gyerekek számára az utánfutóban utazni. Vizsgálták, hogy az ülés mennyire kényelmes (pl. háttámla, páránzás, dőlésszög), a légáramlást, az eső, illetve nap elleni védelmet. A teszteredmény 20%-át adja.

  • Biztonság és tartósság

    Vizsgálták a láthatóságot, a biztonsági övrendszert, a fejtér nagyságát, az akadályokon való áthaladást, a borulásbiztonságot, a váz és vonórúd erősségét, az éleket és becsípődést okozó részeket. A babakocsiként való használat során is értékelték a biztonságot és a tartósságot. A teszteredmény 10%-át adja.

  • Nemkívánatos vegyi anyagok

    Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagrészeket, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, klórozott paraffinok, valamint polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) tekintetében.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Chariot Lite1
együléses
Ár: 280 000 Ft

A termék átlagára a termékfeltöltés időpontjában.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

  • Gyakorlati használat

    Értékelték az utánfutóval való biciklizést, a fékezést és a használatot babakocsiként. A teszteredmény 35%-át adja.

  • Használhatóság

    Megmutatja, hogy mennyire egyértelmű a használati útmutató, mennyire egyszerű összeszerelni, csatlakoztatni, belepakolni, összecsukni, szállítani, babakocsivá alakítani és babakocsiként használni. Az összeredmény 30%-át adja.

  • Kényelem

    Megmutatja, hogy mennyire kényelmes a gyerekek számára az utánfutóban utazni. Vizsgálták, hogy az ülés mennyire kényelmes (pl. háttámla, páránzás, dőlésszög), a légáramlást, az eső, illetve nap elleni védelmet. A teszteredmény 20%-át adja.

  • Biztonság és tartósság

    Vizsgálták a láthatóságot, a biztonsági övrendszert, a fejtér nagyságát, az akadályokon való áthaladást, a borulásbiztonságot, a váz és vonórúd erősségét, az éleket és becsípődést okozó részeket. A babakocsiként való használat során is értékelték a biztonságot és a tartósságot. A teszteredmény 10%-át adja.

  • Nemkívánatos vegyi anyagok

    Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagrészeket, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, klórozott paraffinok, valamint polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) tekintetében.

A cikk elolvasásához jelentkezz be vagy legyél Szupertagunk!

Így teszteltük a kerékpáros utánfutókat

Ezeket a szempontokat vizsgáltuk a laborban. A tesztkritériumok melletti százalékos érték a kritérium súlyát jelenti az összpontszám kialakításában az egy- és kétszemélyes modellek vonatkozásában.

Öt, vegyesen női és férfi felhasználó értékelte az utánfutók biciklizés közbeni viselkedését, például, hogy milyen elindulni és milyen velük kerékpározni. Egy szakértő értékelte a kerékpár menetdinamikájára gyakorolt hatását és az akadályokon való áthajtást. A felhasználók a fékezést egyenes szakaszon és kanyarban is tesztelték, valamint egy szakértővel a babakocsiként való használatot is – például, hogy milyen tolni és hova esik a súlypont megpakolt csomagtérrel – minősítették. 

Az öt felhasználó többek között a használati utasítások és a jelölések érthetőségét értékelte. Egy szakértő a DIN EN 15918 szabvány alapján értékelte a használati utasításokat, valamint, hogy mennyire könnyű összeszerelni és csatlakoztatni az utánfutókat. A felhasználók minősítették a biciklire való fel- és lecsatolást, a gyermekek (gyermekek és tesztbábuk) beültetését és bekötését, a csomagok és rakományok be- és kirakodását, az összecsukást, a felemelést és a szállítást, valamint a babakocsivá alakítást. A babakocsiként való használat során például a lépésszabadságot, vagyis, hogy mennyire nem ütközik be a lábunk sétálás során az utánfutóba és a tolórúd magasságának beállítását értékelték. 

Az üléskomfort megítélésénél figyelembe vették a háttámlát, a párnázást, az ülés dőlésszögét és a felfüggesztést. Azt is vizsgálták, hogy az ülések milyen korosztály számára alkalmasak. A szellőzés értékelésénél a légáramlást csukott tetővel vizsgálták. Az esővédelem tekintetében a vízállóságot, a napvédelem tekintetében pedig az árnyékolást is pontozták. 

A láthatóság figyelembe során az aktív és passzív láthatóságot is figyelembe vették. Ellenőrizték, hogy a német közúti közlekedési engedélyezési szabályzat (Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung) és a DIN EN 15918 szabvány szerinti követelmények teljesülnek-e. Többek között a DIN EN 15918 szerint vizsgálták az övrendszer stabilitását és a kikapcsolását. 

A 90 és 180 fokban megdöntött utánfutóban az aljához és a merev alkatrészekhez viszonyított fejtér nagyságát vizsgálták a gyermek maximális súlyának megfelelő, bekötött tesztbabával. A 180 fokban elfordított utánfutóval végzett vizsgálatot a DIN EN 15918 szabvány szerint, a 90 fokban elfordított utánfutóval végzett vizsgálatot a Szövetségi Államok Biztonságtechnikai Központi Hivatalának (Zentral­stelle der Länder für Sicher­heits­technik) a kerékpáros utánfutók biztonságára vonatkozó vizsgálati előírásai szerint végezték. 

Megvizsgálták az utánfutók viselkedését akadályba ütközéskor és a borulási stabilitásukat. A DIN EN 15198 szabvány szerint végezték a váz és vonórúd vizsgálatát. Egy akadályokkal tűzdelt hengeres próbapadon vizsgálták a váz rögzítését és a váz merevségét a gyártó által megadott max. névleges terhelés másfélszeresének megfelelő, az utánfutóra felülről oldalirányban ható erő kifejtésével vizsgálták.  

Ezenkívül a vonórúd merevségét és a kerékpárhoz való csatlakozását is ellenőrizték. Egy szakértő az esetleges becsípődést okozó pontok és éles élek szempontjából is megvizsgálta az utánfutókat. 

A babakocsiként való használat során a biztonságot és a tartósságot a DIN EN 1888-1 és a DIN EN 1888-2 szabványok alapján értékelték. A vizsgálat során figyelembe vették például a stabilitást, a kerekek és a tolókarok megfelelő rögzítettségét, valamint a mozgó alkatrészeket és az elakadás kockázatát.

Vizsgálták a babakocsi tolókarját és azokat az anyagokat, amelyekkel a gyermekek az utazás során érintkezhetnek, policiklusos aromás szénhidrogének (PAH), ftalátok, valamint klórozott paraffinok tekintetében. 

A PAH-okat toluollal oldották ki és tömegspektrométerrel ellátott gázkromatográffal (GC-MS) elemezték a biztonságra vonatkozó GS-jelzés (Geprüfte Sicherheit vagyis „vizsgált biztonság”) AfPS GS 2014:01 PAH-ok előírásának megfelelően. A ftalát lágyítószerek vizsgálatát szerves oldószerrel történő extrakció után gázkromatográffal történő elemzéssel végezték; a klórozott paraffinokat kioldás után NCI-forrással (negatív kémiai ionizáció) ellátott gázkromatográf segítségével határozták meg. 

Az ülések és oldallapok textíliáiban a perfluor- és polifluor-tartalmú alkil anyag tartalom (PFAS-ok) meghatározásához lúgos hidrolízist és azt követően nagy teljesítményű folyadékkromatográfiás tömegspektrometriát alkalmaztak a DIN EN 17681-1:2023-12 szabvány szerint. 

Ezenkívül a DIN EN ISO 17881-2:2016-09 szabvány szerint trisz(1,3-diklór-izopropil)foszfát (TDCP) égésgátló anyagokat, valamint a DIN EN ISO 14184-1:2011-12 szabvány szerint formaldehidet vizsgáltak. Az égésgátló anyagokra és a formaldehidre vonatkozó vizsgálatok nem mutattak ki aggodalomra okot adó mennyiséget. 

Amennyiben bizonyos kategóriában vagy alkategóriában rosszul teljesített egy termék, a teszt végeredménye nem lehetett bizonyos százalékos értéknél magasabb, vagyis egyes termékhibák nagyobb hatással lehetnek az egész termék megítélésére. 

A következő limitereket alkalmaztuk: 

Amennyiben a biztonság és tartósság vagy a nemkívánatos vegyi anyagok tekintetében rossz eredménnyel végzett egy termék, az összpontszáma is jelentősen csökkent, és végeredményben a termék megbukott a teszten. 

Labortesztjeink során számtalan mérést és vizsgálatot elvégzünk. A vizsgált kritériumok pontszámokat kapnak, 0-tól 5-ig tartó skála alapján értékelünk.  Minden esetben igaz, hogy 0 a legrosszabb és 5 a legjobb érték.

A vizsgálati paramétereket rendszerezzük, a legfontosabb jellemzőket pedig súlyozzuk, így képzünk egy százalékos értéket, ami végül a termék tesztben elért eredményét mutatja a maximálisan elérhető 100%-hoz  képest.

Bizonyos kiemelt kritériumoknál egyéb korlátozásokat is alkalmazunk, amennyiben az elvártnál (küszöb) rosszabb eredményt ér el a vizsgált szempont, az összeredmény sem mehet meghatározott érték fölé. Ebben az esetben a végső százalékos érték nem felel meg a kritériumok súlyozott átlagának. Az értékelést segíti az alábbi táblázat:

Hogyan válasszunk biciklis utánfutót

Bár tanúsíthatjuk, hogy a legtöbb utánfutó gyorsan és egyszerűen csatlakoztatható a drótszamárhoz, könnyű velük kerekezni, tesztünk végkövetkeztetése nem kecsegtet túl sok jóval: a tesztelt kerékpáros utánfutók egyikét sem ajánlanánk. Egy kivételével a termékek azért buktak meg, mert olyan káros vegyi anyagokat tartalmaznak, mint a perfluor- és polifluor-tartalmú alkil anyagok (PFAS-ok). Egyes utánfutók baleset esetén nem védik eléggé a kis utasokat, míg egy modell a tartóssági teszten is elhasalt. 

Kilenc utánfutó tartalmazott magas koncentrációjú, olyan PFAS-t az üléshuzatokban vagy az utastér szövetében, amelyek használatát 2020 júliusától, illetve 2023 februárjától betiltották az Európai Unióban. Bár az utánfutókban tartózkodó gyermekek nincsenek közvetlen egészségügyi kockázatnak kitéve, azonban ezek az anyagok felhalmozódnak a környezetben, és az élelmiszereken keresztül visszajuthatnak az emberi szervezetbe. A laboratóriumi szakértők számos más problémás vegyi anyagot is találtak: PAH-okat, ftalátokat vagy klórozott paraffinokat mutattak ki a fogantyúkban, az üléshuzatokban, a biztonsági övekben vagy az oldalfalakban.

A PFAS, vagyis örök vegyi anyagok szabályozásáról, illetve betiltásáról bővebben ebben a cikkünkben olvashatsz.

A tíz vizsgált utánfutó közül négy szintén megbukott a biztonsági teszten, például azért, mert egy eseteleges borulás esetén túl kevés vagy egyáltalán nem volt szabad hely a fejnek, ami egy baleset során súlyos fejsérülést okozhat. Ráadásul a tartóssági teszt során a négy modell közül egynél eltört a vonórúd.  

A kapott teszteredmények ugyan megerősítették, hogy a kerékpáros utánfutók rendkívül praktikus közlekedési eszközök lehetnek a gyermekek szállítására, ami viszont annál is bosszantóbb, hogy a tesztelt utánfutók közül mégsem ajánlunk egyet sem – a káros anyagok szintje és egyes esetekben a súlyos biztonsági hiányosságok miatt. Biztonságosabb és olcsóbb választás lehet a gyerekek szállítására a kerékpáros gyerekülés.  

Szabad szemmel ugyan nem felismerhetők a káros vegyi anyagok és a biztonsági hibák, ha azonban mégis kerékpáros utánfutó vásárlásra adnád a fejet, ezeket a kritériumokat saját magad is ellenőrizheted. 

Vontatásra alkalmas kerékpár: az utánfutónak és a biciklinek kompatibilisnek kell lennie, vagyis illeszkedniük kell egymáshoz. Olvasd el a használati utasítást, hogy ehhez a kerékpárnak milyen kritériumoknak kell megfelelnie. Előfordulhat, hogy tengelyhosszabbítót kell beszerezned, vagy a tengelyt ki kell cserélni. Vásárlás előtt érdemes a kereskedőnél is ezeket megérdeklődni. 

Fékek: fontos, hogy a kerékpár fékjei erősek legyenek, mivel az utánfutók többsége nem rendelkezik olyan fékberendezéssel, amely menet közben lassítaná, ezért a kerékpárnak kell megállítania az utánfutót is. A teljesen megpakolt utánfutó akár 60 kilogrammot is nyomhat, melyhez ideálisak a jól beállított hidraulikus tárcsafékek az első és a hátsó keréken. 

Átalakítás babakocsivá: mindenképpen próbáld ki! A vonórúd és a babakocsi könnyen levehető legyen, kényelmesen férjen el a járműben és gyorsan összeszerelhető és visszacsatlakoztatható legyen. 

Babakocsiként való használat: a tolókar magassága igazodjon a magasságodhoz. Ügyelj arra, hogy toláskor elegendő mozgástér álljon rendelkezésére a lábaidnak, legyen kényelmes a fékek használata. A babakocsi akkor sem billenhet meg, ha csak hátra, a csomagtérbe pakoltál. 

Kényelmes ülés a gyermekek számára: egy utánfutót több éven keresztül kellene tudunk használni – és gyártótól függően még akár a 4-6 éves korosztály számára is elegendő helyet kell hogy biztosítsanak. A leendő utasok is próbálják ki az ülést. A kényelmes ülés széles, nem túl alacsony, nem ereszkedik meg; a háttámla a gyermek feje fölé nyúlik, jó alátámasztást nyújt, és ideális esetben állítható; a lábtérben bőven van hely, és a biztonsági övek nem futnak túl alacsonyan. 

Poggyászok bepakolása: azok az utánfutók praktikusak, amelyek a csomagok ülések mögötti belső tárolóban való szállítását teszik lehetővé. Ellenben azokkal a modellekel, amelyek csak a fülkén kívül, hátul kínálnak egy lapos, hálóval fedett részt a csomagok elhelyezésére. 

Felfüggesztés: egyes modelleknél a felfüggesztést – a rakomány súlyától függően – kézzel kell beállítani. Ellenkező esetben, ha nehéz terhelésre van beállítva, az üres utánfutó felemelkedhet, amikor áthajtasz egy akadályon. 

A Stiftung Warentest természetesen szembesítette a gyártókat a vizsgálati eredményekkel és a hiányosságokkal. Az alábbiakban a válaszaikat foglaljuk össze.  

Croozer 

A beszállító arról tájékoztatott, hogy a két utánfutót alapvetően átdolgozták, és a 2025-ös szezonra új generációs modellekre cserélik a régieket. A Croozer szerint a magas PFAS-szint meglepetésként érte őket, ezért egy munkacsoport felderíti az okokat, és az ügy megoldása érdekében intézkedéseket foganatosítanak. 

Hamax 

A vállalat értetlenül áll a vizsgálati eredmények előtt. Saját vizsgálataik nem mutattak ki semmilyen aggodalomra okot adó eredményt. A beszállító abból indul ki, hogy az utánfutók eleget tesznek a jogszabályi előírásoknak, ezért továbbra is forgalmazza a modelleket. 

Hauck 

A Hauck beszállító arról tájékoztatott, hogy a megkezdett hibaelemzés fogja meghatározni, hogy milyen intézkedéseket foganatosít a Dryk Duo tekintetében. A Hauck szigorúbb ellenőrzéseket és tesztelést jelentett be annak érdekében, hogy a kerékpáros utánfutók PFAS-mentesek legyenek. 

Qeridoo 

A beszállító tájékoztatása szerint az utánfutók gyártását és értékesítését leállították, amíg a megnövekedett PFAS-tartalom okát nem tisztázzák. A termékben felhasznált textíliákat vizsgálják és a gyártás csak akkor folytatódik, ha a jogszabályi előírásoknak való megfelelés egyértelműen biztosított. 

Thule 

A vállalat arról tájékoztatott, hogy a Stiftung Warentest teszteredményein felbuzdulva elvégezte saját tesztjeit. Ezek semmilyen aggodalomra okot adó eltérést nem mutattak ki. A Thule megállapította, hogy a három utánfutó biztonsági aggályok nélkül értékesíthető. Az újonnan kifejlesztett utánfutók textíliái viszont már nem tartalmazhatnak PFAS-t.

Forrás: https://www.dtest.cz/ és https://www.test.de/ 

Találd meg a legjobbat!

10 biciklis gyerekülés teszteredménye
10 biciklis gyerekülés teszteredménye
Bezárás
Top
Megszakítás